Steeds meer bedrijven zijn online begonnen met de verkoop van hun product in een webshop. Juist door de afgelopen periode waarin veel fysieke winkels gesloten werden, kozen veel bedrijven er extra vaak voor om hun producten ook online aan de klanten aan te gaan bieden. Hierdoor werd alles bereikbaarder voor de klanten, en dus hoefde niemand gedurende de pandemie door het corona virus de deur uit te gaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat het online aanbod van de hoeveelheid webshops nog meer gegroeid is dan dat dit het voor de pandemie al deed. Voor bedrijven blijft het hierdoor erg belangrijk om de consument te blijven bereiken op de juiste manier, zodat de klanten nog steeds jouw producten zullen kopen. Om dit te kunnen realiseren is het belangrijk dat ieder bedrijf probeert om de beste service te verlenen. Bij de webshops gaat dit niet alleen om de gebruiksvriendelijkheid van de bedrijven, maar ook de verzendwijze die bedrijven hanteren is hierbij een grote rol gaan spelen. 

Opvullen 

Zo is het voor bedrijven noodzakelijk om ervoor te zorgen dat de producten in de best mogelijke staat bij de klant geleverd zullen worden. Daarom houden veel webshops zich vaak bezig met het gehele verzendproces in de hoop dat deze continu verbeterd kan worden. Een belangrijk onderdeel van het verzendproces is de verpakking. Naast het feit dat de producten goed verpakt moet worden, moeten deze producten ook nog eens in een verzenddoos gedaan worden. Niet altijd zal het product perfect in zo’n doos passen, waardoor het verstandig is om vooral bij fragiele en breekbare producten gebruik te maken van opvulmateriaal in de doos. Dit zal ervoor zorgen dat het product niet te veel kan bewegen in de verpakking, wat de kans op beschadiging een stuk kleiner maakt. 

Soorten dozen

Naast het feit dat er aandacht besteed moet worden aan wat er in de doos gedaan wordt bij de verzending, is het ook niet geheel onbelangrijk om te bedenken in welk type verzenddoos de producten verstuurd zullen gaan worden. Uiteraard is het altijd verstandig om te kiezen voor dozen waarin de producten precies zullen passen, maar in de praktijk is dat natuurlijk niet altijd haalbaar. Wanneer een webshop bijvoorbeeld producten heeft van veel diverse formaten zal het financieel gezien niet mogelijk zijn om voor elk product een specifieke verzenddoos in te kopen. Daarom is het altijd aan te raden om stevige dozen in een paar formaten te gebruiken en daarnaast goed na te denken over het opvulmateriaal dat in de doos gestopt kan worden.